Click your heels 3 times…

Ik heb me gisteren ongelooflijk laatdunkend uitgelaten over mijn schoenen. Wat zeg ik? Schoenen? Opnieuw een smadelijke opmerking die z’n weerga niet kent. Het zijn namelijk regelrechte wónderslofjes. De hele dag een knoop in mijn maag gehad. Alsof ik een paar losse veters had ingeslikt. En daar zit ik dan de hele dag mee. Zo ben ik dan ook weer wel. Ik had, zeg maar, last van mijn schoenen. Of beter: van de belediging die ik mijn schoenen had toegeworpen.  Klompen heb ik ze genoemd. Geen toonbeeld van gratie. Geen toonbeeld van gratie? Ondankbaar nest…

Een excuus is op zijn plaats. Die wonderslofjes brachten me namelijk wél mooi op hele bijzondere  plekken. Dat ene stekkie daar, in de buurt van Jachtslot Mookerheide. Was ik daar ooit gekomen zónder die slofjes? Zónder die klompvoeten? Nou? Nou? Dacht ut niet. En dat hertje waar ik gisteren nog zo lyrisch over sprak? Was dat op mijn pad gekomen had ik die crocks niet aan mijn voeten gehad? Nu-uh! En zo noem ik nog maar een paar dingen: die mini-halve van Apeldoorn? Mijn opmaatje naar de halve M? Geen denken aan! Berlijn? Was niet gebeurd! De Bemmelse dijk op een zonovergoten zondagochtend? Was me nooit overkomen! Zonder jullie kwamen mijn wensen niet uit. Period.

Vandaar dat ik op deze dag diep door het stof wil gaan. En nu eens niet mét, maar vóór mijn schoenen. Mea culpa, het spijt me echt. Oprechter en ongemengd zuiverder kan ik het niet menen. Vanuit het diepst van mijn hart wil ik hier en nu graag toevoegen dat ik graag de hele wereld met jullie over wil. Parijs zien, Londen lopen, Barcelona doorkruisen, Praag verkennen, The Big Five in bezit nemen, NY CityMarathoner worden… Waar ik ga, gaan jullie ook. Al moet ik jullie aan je veters meeslepen. We zijn een winning team. Samen hebben we mij al buit gemaakt: ik ben volledig verkocht.

Dat we samen nog maar vele machtig mooie meters mogen maken…

Wonderslofjes /  Losse Veters

Geef een reactie

