I got lost along the way

De pluggen in mijn hoofd spelen een liedje. Supergirl. Een hitje van een aantal jaren terug. Losjes lopend, verend op mijn voorvoeten, de beat in mijn hoofd…. Het is een aanstekelijk liedje.

And then she’d say it’s OK I got lost along the way
But I’m a Supergirl and Supergirls don’t cry
And then she’d say it’s alright I got home late last night
Cause I’m a Supergirl and Supergirls just fly

Vandaag was ik weer eens aardig het pad kwijt. Mezelf kwijt. Zoals zo vaak eerder is gebeurd. Het zit in zo kleine dingen. In een woord, een zin, een gesprek dat niet gaat zoals ik het wil, of zoals het zou móeten. Mijn lat ligt hoog, blijvend hoog, de wetten zijn strict en streng: geen bewegen aan. Maar soms valt alles even weg. Lijkt het alsof er geen geschiedenis ligt, geen pad is geëffend, en ben ik kwijt wat ik heb opgebouwd. Mag het gordijn weer even dicht, kan iemand dat gat in de muur even dichten? Je vestingwerken waren om trots op te zijn. Hoog, stevig, degelijk. Wat bezielt je de verdediging tot een minimum te beperken? Show some backbone, girl!

Ik loop mijn bekende rondje. Een Marikenrondje. Hoe toepasselijk. Soepel verend, flexibele voeten, soepele knieën, ik ben een geoefend mens. Ik kom er wel weer. Ik ben supergirl. Soms verdwaal ik onderweg. Soms vlieg ik even buiten de radar. Maar dat doen ze soms. Supergirls. Of ik nu de tweede, de derde of de vierde afslag neem. Misschien komt er een moment dat ik foutloos vliegen kan. Misschien. Ooit. Eerst maar eens zorgen dat ik met beide benen op de grond blijf. Dat vind ik al moeilijk genoeg.

And then she’d say it’s OK I got lost along the way
But I’m a Supergirl and Supergirls don’t cry
And then she’d say it’s alright I got home late last night
Cause I’m a Supergirl and Supergirls just fly…

Bijna thuis. Ik zie het licht. Ik kom er wel. Ooit. Bijna. Thuis?

 

Ben er nog niet helemaal

Almost there...

 

 

 

 

Geef een reactie

